Türkiye Cumhuriyeti

T.C. Riyad Büyükelçiliği

Büyükelçilik Duyurusu

Hizmet Borçlanması Başvurularında Gerekli Belgeler , 14.05.2009

Hizmet Belgesi başvuruları Büyükelçiliğimiz Çalışma ve Sosyal Güvenlik Müşavirliği tarafından yürütülmekte olup, başvuru için gerekli belgeler aşağıda sunulmaktadır:

I- Hizmet Belgesi Düzenlenmesinde İstenilen Belgeler:

- Suudi Arabistan’da çalışırken kullanılan pasaport/pasaportların işlem görmüş tüm sayfalarının fotokopileri (boş sayfalarının dışındaki sayfalar sırayla ve okunaklı bir şekilde çekilecektir; fotokopilerde özellikle Suudi Arabistan’a giriş ve çıkışları gösteren sayfalar da yer alacaktır);

- Nüfus cüzdanı fotokopisi;

-(Varsa) S. Arabistan'la ilgili almış olduğunuz bonservislerin fotokopileri.

II- Hizmet Belgesi Talep Edenin Pasaportu/Pasaportları Kayıp ise;

- Kayıp pasaportla ilgili (Pasaport no ve tarihi) Emniyet’ten bir yazı;

- Emniyet’ten sınır kapısı giriş çıkış çizelgesi;

- İşverenden gün, ay ve yılı belirten bonservis fotokopisi;

- Suudi Arabistan’la ilgili Arapça ( Ehliyet, oturum izni, çalışma izni, sigorta kartı, v.s.) belgelerinin fotokopileri;

- Nüfus cüzdanı fotokopisi.

III- Suudi Arabistan’da çalışan eşleriyle birlikte ikamet eden (oturum izni almış) ev hanımları da ülkede geçen sürelerini borçlanmak suretiyle sosyal güvenlikleri bakımından değerlendirebilirler. Ev hanımlarının bu sürelerinin belgelendirilebilmesi için yine yukarıda belirtildiği gibi pasaport/pasaportların fotokopileri ile nüfus cüzdanı fotokopisi gerekmektedir.

Not: Suudi Arabistan’a Hac ve Umre vizesiyle gelenler için hizmet belgesi düzenlenmemektedir.

Posta adresi: Turkish Embassy Çalışma ve Sosyal Güvenlik Müşavirliği P.O.BOX:94390 Riyadh-11693 Suudi Arabistan 

Olabilecek sorularınız için Çalışma ve Sosyal Güvenlik Müşavirliğimize riyadcalisma@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.

T.C. Riyad Büyükelçiliği